Krijgen en winnen

De postbode beleeft drukke tijden ten huize L&W, want deze week zaten er enkele leuke dingen in de bus. Vandaag bijvoorbeeld een anonieme, witte enveloppe. Ik heel benieuwd natuurlijk, want de inhoud was duidelijk veel te klein om deze bestelde klepper te bevatten. Nu al mijn excuses voor de draaglast volgende week, postbode.

Drive dvd

Wat zat er dan wel in? Deze fijne verrassing: de DVD van Drive. Eén van de topfilms van 2011 naar mijn bescheiden mening. Ik kan u zelfs op 1, 2, 3 een keure aan recensenten opsommen die dat ook vonden. Nog niet overtuigd? Drie extra goede redenen: Ryan Gosling voor de vrouwen, Carey Mulligan voor de mannen en de soundtrack voor de liefhebbers. Nu nog ontdekken van wie ik de DVD kreeg. Ooit deed ik mee aan een wedstrijd bij Focus Knack om een replica van het vestje van het hoofdpersonage te winnen, ik ga er van uit dat dit de bijna even fijne troostprijs is.

Enveloppe

Ook in de bus deze week: de fantastische enveloppe hier links. Maar liefst 8 postzegels, allemaal nog in BEF. Ik durf wedden dat ze voor verzamelaars stilaan meer waard zijn dan waar ze nu voor gediend hebben. Dat pakketje kreeg ik dankzij de sympathieke mensen van Belle Epoque Tuin Meise. In mijn zoektocht naar originele groenten voor de tuin vond ik hun website, met daarop een lijst van zaden waar iedereen maximaal 10 soorten uit mag kiezen. Zomaar.

Meteen extra punten op de sympathierangschikking voor Guy van Belle Epoque. Omdat ik deze week niet langs Meise moest (anders ook niet, trouwens) stortte ik hen 5 euro voor de verzendkosten en kreeg ik de dag erna groentezaden in een door mezelf bepaald thema: Leuven. Of kende u misschien de variëteiten: ‘Leuvense Selder’, ‘Erwten van Leuven’ of de sla ‘Vroege van Heverlee’? Ik ook niet en een beetje chauvinisme is me als ingeweken Leuvenaar niet vreemd, dus komt er een Leuvens hoekje in de moestuin. Benieuwd hoe het allemaal zal smaken. Om een beetje variatie in de kleuren te brengen bestelde ik ook nog ‘Roodstelige Kardoen uit Algiers’ en ‘Geelbladige Veldsla’. De andere groenten leken me net iets te arbeidsintensief voor een moestuin aan een huis met ook nog veel werk. Wordt de komende jaren ongetwijfeld vervolgd.

O ja, de verbouwingen: ons fel geroep ‘dat we alles wel zelf zouden doen’ was misschien toch een kleine overschatting. Een hele berg materiaal voor de electriciteitswerken is er ondertussen geleverd van Self Matic, maar hoe begin je daar in godsnaam aan? Zelfs met een IKEA achting handleiding en wat technisch inzicht blijft het een onoverzichtelijke hoop werk. Nu is er niets. Zelfs de meter moet vervangen worden, want hopeloos verouderd. Gelukkig zijn er dan hulplijnen. Binnen twee weken komt een vriend des huize zijn kennersblik werpen en maken we een stappenplan. Want verhuizen in 2012, dat was ons doel, toch?

Over opdeboerderij.be

Popbeleid, e-cultuur en mediakunst bij Vlaams-Brabantse jeugddienst. Voorzitter Deelraad Kunsten Leuven. Programmeert www.crisisfestival.be en tuiniert en verbouwt opdeboerderij.be.
Dit bericht werd geplaatst in de tuin, het huis en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Krijgen en winnen

  1. Goeie stap gezet met Self-matic. Heb met hun hulp ook m’n eigen electriciteit, water en verwarming aangepakt. (wel even vals gespeeld voor de gas-aansluiting)
    Electriciteit is wel ’t ene waar ik bij een (hypotetische) 2e keer nog wel zelf aan de slag zou. Water en verwarming toch een ietsje minder ….

    Alles begint bij een goed opgesteld plan 😉

Geef een reactie

