Zomer 2014: de zomer van de beestjes

Een zomerupdate? We zullen er eens doorlopen.

Of beter: doorvaren. Zo Veel Regen! Dit was toch de absolute topdag, helemaal aan het begin van onze vakantie. Bootje varen in de straat!

Het regenweer maakte ook enkele slachtoffers, jammer genoeg.

We konden ook even pootje baden in onze kelder, maar verder viel het binnen gelukkig wel mee.

2014 bleek tot nu toe vooral de zomer van de beestjes.

Ik werd uitgenodigd door Natuurpunt om bij de buurman mee de steenuiltjes te gaan ringen. Een aanbod waar ik geen neen tegen zei!

In juli kwamen er zes ganzen aanwaaien. En pootje baden.

Begin augustus kregen ze het gezelschap van Hilda en Mathilde.

Die overigens een mooie, overdekte stalruimte kregen maar al snel het plezier van het ontsnappen ontdekten en ons dus na het werk opwachtten aan de achterdeur 🙂

Afgelopen weekend kwamen er dan weer twee wollige vrienden bij.

Daar moesten Hilda en Mathilde toch even aan wennen.

Tussendoor gingen we er toch zelf ook een paar dagen tussenuit.

Beetje inspiratie opdoen voor de moestuin bij het geweldige Villa Augustus.

Om dan bij thuiskomst geconfronteerd te worden met de bittere realiteit: onkruid wiedt zichzelf niet.

Gelukkig stond er tussen al dat onkruid wel heel wat lekkers.

En toen moest de indian summer nog beginnen. Laat nog maar wat duren, die zomer!

Over opdeboerderij.be

Popbeleid, e-cultuur en mediakunst bij Vlaams-Brabantse jeugddienst. Voorzitter Deelraad Kunsten Leuven. Programmeert www.crisisfestival.be en tuiniert en verbouwt opdeboerderij.be.
Dit bericht werd geplaatst in de beestjes, de tuin en getagged met , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Zomer 2014: de zomer van de beestjes

  1. De Fruitberg zegt:

    Mooi overzichtje.Die steenuil ziet er geweldig uit.En die regen, dat was inderdaad een stevig buitje :D. En zoveel onkruid wied ik toch niet hoor , maar mijn tuin is dan ook wat kleiner:D

  2. Ik zou de moestuin in het vervolg precies toch wat bij proberen houden, gaat de oogst ten goede komen 😉 Jullie hebben precies geslapen bij villa augustus, leuk daar hé! Die steenuiltjes zullen binnen een paar jaar ook bij jullie zitten, leuke vooruitzichten, ik hoop ze met mijn boomgaard ook aan te trekken. een speciaal soort schapenras uitgekozen? Ik kan je de site van sle.be ten zeerste aanbevelen voor wat leuke en streekeigen diertjes 😉

    • Dat van de oogst is absoluut waar, maar zoals ik hierboven al zei: tijd, tijd, tijd…
      Slapen in Villa Augustus is werkelijk een aanrader, al was het maar omdat je dan een goed excuus hebt om verschillende keren langs het restaurant te gaan 😀
      De site van het SLE kan ik zeker, maar deze schapen zijn (vermoedelijk) Texelaars, die iemand uit de familie had gekweekt. Jammer genoeg niet echt een streekproduct dus 😉

  3. Menck zegt:

    Naast kraaien zijn uilen mijn favoriete vogels. Dat steenuiltje ziet er dan ook geweldig uit.
    Moest onkruid een sierplant zijn, je had een siertuin. Zo’n hoop, man!

  4. TheHappyFive zegt:

    Mooi uiltje en mooie hoop 😉
    Ik heb me hier al voorgenomen, indien dit weertype blijft aanhouden, over te gaan naar een grote vijver in plaats van tuin 🙂

  5. onderdeappelboom zegt:

    ik vind die berg onkruid best normaal. Zit er ook ergens een kruiwagen onder? 😉 En ik blijf het overal vragen: hoe houd jij je ganzen uit de klauwen van de vos? Wij durven geen beest meer kopen uit angst dat het toch meteen vossenvoer is.

Plaats een reactie